آشنایی با انواع شوینده کارواش

شوینده کارواش

معرفی کامل شوینده های کارواشی

آیا شوینده کارواش با بقیه شوینده ها فرق می کنند؟

بله در کارواش ها از شوینده های مخصوص استفاده میشه.

ولی من دیدم بعضی کارواش ها از شوینده های معمولی مثل پودر لباس شویی یا مایع ظرفشویی استفاده می کنند؟

بعضی از کارواش ها ممکنه این کار رو انجام بدند اما در ادامه باعث میشه که به مشکل بخورند.

چه مشکلاتی؟

وقتی که از پودر لباس شویی استفاده می کنند به مرور زمان به پمپ کف کارواش آسیب وارد میشه. موارد زیادی بوده که کف پمپ پوسیده شده و مجبور شدند هزینه زیادی برای تعویض اون انجام بدند. در ضمن استفاده از شوینده های غیر تخصصی برای اتومبیل باعث میشه کیفیت کار این مجموعه پایین تر از سایر رقبا باشه.

مگه شوینده کارواش چه ویژگی داره که بهش میگیم شوینده تخصصی؟

ببینید شوینده ای که برای ماشین استفاده میشه باید از لحاظ pH کاملا خنثی باشه تا به رنگ اتومبیل آسیب نزنه. مواردی بوده که افراد به کارواش مراجعه کردند و بعد از شستشو رنگ ماشین کمی کدر شده. این موضوع در ماشین هایی که قسمت رنگ شده دارند به احتمال بیشتری اتفاق می افته. یکی از دلایل این موضوع میتونه استفاده از شامپو کارواش نامناسب باشه.

از طرف دیگه شامپو کارواش از قدرت پاک کنندگی بالاتری از شوینده های معمولی برخورداره تا با یک بار استفاده بشه همه کثیفی ها رو تمیز کرد.

آیا میشه گفت دلایل عدم استفاده کارواش ها از شوینده تخصصی، به خاطر قیمت بالاتر این محصولات هست؟

شاید بشه گفت ولی باید توجه کرد که در شوینده های کارواشی، مثل همه محصولات، تنوع قیمتی وجود داره و هر کس میتونه نمونه با قیمت دلخواه رو انتخاب کنه. همچنین استفاده از این شوینده ها میتونه مانع از برخی هزینه های اضافی مثل هزینه خرابی پمپ بشه.

 

انواع شوینده کارواش

 

انواع شوینده کارواش

میشه بگید که در یک کارواش از چه شوینده هایی استفاده میشه؟

ببینید برای هر قسمت خودرو بنا به کثیفی و آلودگی اون از شوینده مخصوصی استفاده میشه. در واقع بعضی از ماشین ها اصلا نیازی به کف ندارند و با آب تنها میشه اونها رو تمیز کرد. 

اتومبیل های کثیف تر اما به توجه بیشتری نیاز دارند. در کارواش اتومبیل رو میشه به چند بخش برای نظافت تقسیم کرد. یکی فضای داخل اتومبیل که از پاک کننده های دوراکلین برای اون استفاده میشه. بعدی بدنه خارجی اتومبیل که شامپوهای کارواش متنوعی برای شستشو اون وجود داره.

قسمت بعد ناحیه موتور اتومبیل هست که به علت وجود چربی زیاد از شوینده های موتورشو مخصوص برای تمیز کردنش استفاده میشه.

یک شوینده دیگه هم وجود داره که برای قسمت رینگ اتومبیل از اون استفاده می کنند. رینگ شو قدرت کمتری از انواع موتورشو داره اما میتونه لکه های چربی و سایر کثیفی های روی رینگ اتومبیل رو به خوبی از بین ببره.

 

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *